Miksi sinunkin pitäisi löytyä LinkedInistä

LinkedIn -bisnesmaailman puskaradio ja paljon muuta.
Kanava, jossa eri alojen ammattilaiset kasvattavat henkilöbrändejään, verkostoituvat, etsivät uusia työmahdollisuuksia sekä työntekijöitä, keskustelevat liike-elämästä, jakavat sisältöä, markkinoivat .. lista on pitkä.

Ellei edellämainittu lista vielä tässä vaiheessa vakuuttanut, käydään hieman tarkemmin läpi miksi LinkedIn on jokaisen alansa ammattilaisen niin sanottu “place to be”. Alla muutama syy, minkä vuoksi sinun sekä yrityksesi on syytä löytyä LinkedInistä .

1.LinkedIn on paras verkostoitumiskanava eri alojen ammattilaisille tänä päivänä. Löydät sieltä sekä
kilpailijasi, kollegasi, yhteistyökumppanisi. että potentiaaliset asiakkaasikin.
2. LinkedInistä löydät oman paikkasi liittymällä ryhmiin joissa esimerkiksi oman alasi edustajat käyvät keskustelua. Ryhmät ovat oiva tapa käydä keskustelua, saada ja jakaa tietoa sekä pysyä aallonharjalla alasi muutoksista ja puheenaiheista .

3. Social selling. Aihe, josta kirjoitin aikaisemmassa postauksessa, johon pääset klikkaamalla tästä.
LinkedIn on täydellinen alusta sekä markkinoinnille että B2B -myynnille. Samalla se on täydellinen alusta myös sille, mihin social selling perustuu. Brändimielikuvan vahvistamiinen, tunnettuuden kasvattaminen, luottamuksen rakentaminen, keskusteluihin osallistuminen, oman sisällön julkaiseminen, kannanotot ja suhteiden solmiminen. LinkedIn luo täydellisen alustan kaikelle tälle sekä liidien etsimiselle.

4. Sinun täytyy olla ajan hermolla. Sosiaalinen media ja sen myötä myös LinkedIn ovat paikkoja, josta sinun odotetaan löytyvän. Kun olet näkyvillä ja löydettävissä sekä teet sen oikein ja ammattimaisesti, herätät luottamuksen. Mikäli sinua taas täytyy kaivaa kivien ja kantojen alta, löytyy etsinnän aikana varmasti monta muuta vakuuttavaa, ammattitaitoaan tarjoavaa vaihtoehtoa.

5. Ajan hermolla olevat yritykset myös rekrytoivat hyvin aktiivisesti LinkedInissä. Kattava LinkedIn profiili on kuin ansioluettelo verkossa, jonka lisäksi se antaa myös kokonaiskuvan haltijastaan. Muunmuassa jaettu sisältö, reaktiot ja käydyt keskustelut voivat olla hyödyllistä tietoa rekrytointitilanteessa ja antaa laajemman kuvan profiilin haltijasta heti kättelyssä -tai ennen sitä.

Yksittäiselle henkilölle LinkedIn antaa siis oivan mahdollisuuden edustaa itseään ja “myydä” henkilöbrändiään, kun taas yrityksille se tarjoaa oivan alustan rekrytoida oikean alan ammattilaisia sieltä, missä he ovat.

6. Markkinointi. Kuten muissakin kanavissa, hyvällä sisällöntuotannolla, oikealla kohdistamisella ja oikean yleisön eteen hakeutumisella sekä luotettavan imagon rakentamisella pötkii johonkin asti laittamatta euroakaan mainostukseen.

LinkedIn on kuitenkin johtava B2B- yhteisö ja mikäli se on kanava josta yleisösi löytyy ja jossa sinun kannattaa markkinoida on siihen syytä myös panostaa. Yleisö jonka tavoitat LinkedInissä on arvokasta yleisöä, jota et tavoita mistään muualta yhtä hyvin.
LinkedIn – mainonta on mahdollista monissa eri muodoissa, joihin tässä postauksessa ei vielä sen tarkemmin syvennytä. Lisäksi sen kohdentaminen ja seuraaminen ovat sekä helppoa että tehokasta.

7. Tieto. Eri alojen ammattilaisten jakaessa tietouttaan, keskustellessa ja esittäessä näkökulmiaan olet jatkuvan tiedonlähteen äärellä. LinkedIn on paitsi oiva paikka verkostoitumiselle, työnhaulle, rekrytoinnille, markkinoinnille ja brändäämiselle, myös uuden oppimiselle ja muuttuvan liikemaailman aallonharjalla pysyttelylle.

Anniina Kangas

Anniina Kangas

Sosiaalinen media ja markkinointi