Category

Uutiset
Verkkosivujen uudistuksen ei tarvitse olla Rooman rakentamiseen verrattavissa oleva ikuisuusprojekti. Kun olet lähdössä selvittämään eri vaihtoehtoja projektin läpivientiin, nappaa Nettikahden vinkit talteen.   1.Tekniikka Selvitä, mitä julkaisujärjestelmää palvelun toimittaja käyttää projekteissaan. Lisäksi varmista, että sivuston rakentamisen yhteydessä huolehditaan myös hakukoneoptimoinnista.   2.Hinta Muista, että halpaa ja hyvää ei ole olemassa. Projektikustannuksissa liika saituruus voi kostautua...
Read More
Aiemmassa postauksessa (linkki postaukseen) kävimme hieman läpi vaikuttajamarkkinoinnin perusasioita. Kuka on vaikuttaja, mitä vaikuttajamarkkinointi on ja milloin se kannattaa. Tällä kertaa paneudutaan siihen, kuinka löytää sopiva vaikuttaja ja mitä seikkoja tässä markkinoinnin osa-alueessa erityisesti on otettava huomioon. Kuinka kartoittaa sopivia vaikuttajia Vaikuttajaa valitessa yrityksen on hyvä ottaa huomioon seuraavia asioita: – Vaikuttajan oma brändi ja...
Read More
Vuosi 2018 on Nettikahden uutiskirjetyökalulle, NettiPatelle, merkityksellinen. Kehitämme ohjelmistoa jatkuvasti ja pyrimme siihen, että se on markkinoiden luotettavin, kehittynein ja kiinnostavin työkalu. Haluamme, että NettiPateen voivat luottaa niin pk-yritykset, pörssiyhtiöt, kuin järjestöt ja valtion organisaatiot. Kokosimme yhteen 5+5 syytä, miksi teidänkin kannattaa valita NettiPate.   Toiminnallisuudet 1.Helppo kirjeen luominen Nykyaikainen Drag&Drop -editori takaa, ettei uutiskirjeen...
Read More
Helppo ja mukava tapa tavoittaa uusia seuraajia, vai monimutkainen ja hämmentävä sovellus, joka muuttuu jatkuvasti? Instagram on muuttanut algoritmiaan viimeaikoina reippain ottein, mikä on tuonut huomattavia muutoksia sen toimintaan. Muutokset ovat aiheuttaneet paljon kohua etenkin Instagramissa toimivien vaikuttajien kesken. Mitä nämä kohutut muutokset sitten oikeastaan pitävät sisällään? Instagramia muutetaan jatkuvasti enemmän Facebookin kaltaiseksi julkaisujen näkyvyyden...
Read More
Usein yrityksillä olisi halukkuutta aloittaa uutiskirjeen lähettäminen, mutta sisällön luominen tuottaa liikaa päänvaivaa. Samaan ongelmaan voivat kompastua myös yritykset, jotka ovat jo säännöllisiä uutiskirjeiden lähettäjiä. Sisällöstä ei ole syytä ottaa liikaa stressiä, vaan antaa enemmin luovuudelle tilaa. Jos kuitenkaan oma pää ei tuota tarpeeksi ideoita, digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoilta kannattaa pyytää näkemys asiaan. Kokosimme muutaman konkreettisen...
Read More
Tietosuoja-asetuksen siirtymäaika päättyy 25.5.2018 mikä tarkoittaa, sitä että siihen menessä yrityksen tietosuoja ja ennenkaikkea sen dokumentointi tulee olla tehtynä asetuksen edellyttämällä tavalla. Asetus koskee kaikkia yrityksen toimintoja joissa käsitellään henkilötietoja. Henkilötiedolla asetuksessa tarkoitetaan kaikkea tietoa, mistä henkilö voidaan tunnistaa kuten nimi ja yhteystiedot. Tämän lisäksi henkilötiedoksi katsotaan informaatio mistä yksittäinen henkilö on kohtuullisin keinoin tunnistettavissa...
Read More
Uusi vuosi, uudet kujeet -sanonta pätee myös Nettikahdella – ainakin siltä osin, että uusi account manager Harri Niskala aloitti työnsä meillä heti vuoden vaihteessa. Annetanpa miehen kertoa itse itsestään. ”Olen 30-vuotias avojalakanen oululainen digitaalisen markkinoinnin osaaja. Minulla on alalta noin 3 vuoden kokemus muunmuassa nettisivujen uusimisista ja uutiskirjeen käyttöönotosta, sekä uutiskirjeviestinnän kehittämisestä esimerkiksi automaatioiden kautta....
Read More
  Tällä kertaa pureudumme digimarkkinoinnin saloihin listaamalla vuodelle 2018 muutaman kohdan, jotka jokaisen markkinoijan tulisi tehdä ja muutamia kohtia, joita tulisi jatkossa välttää. Tee nämä: Tee markkinoinnin vuosisuunnitelma. Yksinkertainen, mutta toimiva ratkaisu on tehdä markkinoinnin vuosikello! Kirjaa siihen ylös markkinoinnin pääpiirteet ja toimenpiteet, miten ja missä kanavissa aiot markkinointia tehdä. Suunnitelmaa voit tarvittaessa tarkentaa sitten...
Read More
Noin vuosi sitten Google alkoi vahvasti viemään eteenpäin verkkosivujen indexointia hakukoneelle mobiilisivujen sisältö edellä. Tämä tarkoittaa sitä, että Googlen hakurobotit hakevat sivustolta mobiilisivujen sisällön ja tekevät sen pohjalta sivuston analyysin ja rankingin Googlen hakutuloksiin. Hakutuloksiin tulee jatkossa siis vaikuttamaan vain mobiilisivuston sisältö! Alkuperäisen Googlen jutun voit lukea täältä https://webmasters.googleblog.com/2017/12/getting-your-site-ready-for-mobile.html.   Kuinka pysyä muutoksen mukana? Google...
Read More
Kasvava trendi, johon törmäät nykyään yhä useammin sosiaalisen median eri kanavilla: vaikuttajamarkkinointi. Mitä se käytännössä on ja kuinka se toimii? Kuka on vaikuttaja? Vaikuttaja eli “influencer” on sosiaalisessa mediassa aktiivinen henkilö, jolla on kattava seuraajakunta omilla sosiaalisen median kanavillaan, esimerkiksi blogissa, Instagramissa tai YouTubessa. Suuren ja kasvavan määrän lisäksi seuraajakunta on aktiivinen sekä sitoutunut. Vaikuttaja...
Read More
1 2 3