Category

Uutiset
Uusi asiakas on syytä ottaa hyvin vastaan aina. Markkinoinnin automaatiolla voidaan toteuttaa niin sanottu “onboarding”, suomeksi voidaan käyttää termiä uuden asiakkaan “kyytiin ottaminen”. Seuraavana näet esimerkkejä viestityypeistä, joita voidaan tällaisessa drip-kampanjassa käyttää.   Toivota tervetulleeksi Kun asiakas tilaa verkkokaupasta, ostaa palvelun tai tuotteen suoraan myyjältä tai solmii kaupat vaikka messuilla, hänet kannattaa toivottaa tervetulleeksi myös uutiskirjeellä....
Read More
Viime kerralla puhuimme yleisellä tasolla drip-kampanjoista. Jos kirjoitus on jäänyt lukematta, suosittelemme lukemaan sen ennen tähän postaukseen keskittymistä. Edelliseen postaukseen pääset tästä. Syvennytään nyt siis yhteen drip-kampanjoiden muotoon, liidien hoivaamiseen.   Liidi on potentialinen asiakas, prospekti, joka on jollain tasolla kiinnostunut yrityksenne palveluista, mutta ei ole toistaiseksi päätynyt ostamaan mitään. Prospekti ei aina edes tiedä...
Read More
Drip-kampanja: Mikä se on?   Olemme kertoneet viime aikoina blogissamme paljon perustietoa uutiskirjeiden lähettämisestä, joten nyt on aika ryhtyä syventämään sitä, mihin kaikkeen uutiskirjettä voidaan käyttää. Nyt polkaistaan käyntiin Nettikahden artikkelisarja drip-kampanjoista.   Drip-kampanja, tai drip-markkinointi, on yksinkertaisesti automatisoitu sähköpostikampanja. Se on siis nippu aikataulutettuja uutiskirjeitä, jotka lähtevät tiettyyn aikaan tai tietyn toiminnon (trigger) seurauksena....
Read More
Markkinoinnin automaatioista on kohistu meillä Suomessakin kohta 10 vuotta. Silti asia on edelleen monille vieras ja aiheuttaa päänvaivaa. Suurin kysymys lienee, miksi markkinointia kannattaa automatisoida. Ensinnäkin automatisointi säästää markkinointihenkilön aikaa. Toisekseen sen avulla asiakaskokemusta ja -palvelua voidaan kehittää ajallisesti toimivaksi, tehokkaammaksi ja henkilökohtaisemmaksi.   Kyse on tiivistetysti viesteistä, jotka on lähetetty oikeaan aikaan. Automaatioiden avulla...
Read More
Tällä kertaa paneudumme uutiskirje- juttusarjassamme siihen, miten voit kasvattaa uutiskirjeesi tilaajamäärää ilman, että ostat listoja kolmannelta osapuolelta. Vastuullisesti toimivat sähköpostimarkkinoinnin palveluntarjoajat eivät nykyään hyväksy ostettuja listoja, koska eivät halua palvelimiensa joutuvan niinkutsutuille mustille listoille (black list). Aloitetaan:   1.Kerro uutiskirjeestä asiakaskohtaamisten yhteydessä Jokainen kohtaaminen asiakasrajapinnassa on samalla mahdollisuus mainostaa uutiskirjettä. Yksinkertainen kysymys “Saanko lisätä sinut...
Read More
Sosiaalinen media on äärettömiä mahdollisuuksia pursuileva leikkikenttä markkinoinnin ammattilaisille. Se on täydellinen paikka tuottaa erilaista, uniikkia sisältöä, markkinoida, luoda ja muuttaa brändimielikuvia tai esimerkiksi kasvattaa tunnettuutta. Missä mennään vikaan? Some- markkinointi ei kuitenkaan ole niin helppoa, kuin sen vielä usein kuvitellaan olevan. Juuri tässä mennään ensimmäisenä vikaan, sillä ajatellaan sen toimivan kuin itsestään.Kun joku asia...
Read More
Käsittelimme aiemmin uutiskirjeviestinnän aloittamista, sekä sitä, minkälaista sisältöä uutiskirjeeseen kannattaa sisällyttää. Tällä kertaa jatketaan uutiskirjeiden parissa käsitellen uutiskirjeen konversiota eli sitä, miten uutiskirjeen tuotto-odotuksen voi laskea ja miten sen tuottamaa myyntiä voidaan seurata. Seuraava laskukaava ei ole välttämättä kaikista tarkin, eikä matemaattisesti hienostunein. Se on kuitenkin riittävän selkeä ja kansantajuinen tapa arvioida karkeasti yksittäisen uutiskirjeen avaajan...
Read More
Miten erottua edukseen sosiaalisessa mediassa? Kuinka julkaista sisältöä joka kiinnostaa, ketä tavoitella ja miten? Mietitään hetki näitä asioita. Kun suurin osa sosiaalisen median käyttäjistä tuijottaa omia seuraajamääriään ja numeroita, jää taka-alalle helposti se kaikkein tärkein eli seuraajien tunteminen ja heidän kanssaan vuorovaikuttaminen. Mitä se sitten oikeasti vaatii? Kuinka tehdä se oikein? Riittääkö pelkkä kommenteista tykkäily...
Read More
Verkkosivujen uudistuksen ei tarvitse olla Rooman rakentamiseen verrattavissa oleva ikuisuusprojekti. Kun olet lähdössä selvittämään eri vaihtoehtoja projektin läpivientiin, nappaa Nettikahden vinkit talteen.   1.Tekniikka Selvitä, mitä julkaisujärjestelmää palvelun toimittaja käyttää projekteissaan. Lisäksi varmista, että sivuston rakentamisen yhteydessä huolehditaan myös hakukoneoptimoinnista.   2.Hinta Muista, että halpaa ja hyvää ei ole olemassa. Projektikustannuksissa liika saituruus voi kostautua...
Read More
Aiemmassa postauksessa (linkki postaukseen) kävimme hieman läpi vaikuttajamarkkinoinnin perusasioita. Kuka on vaikuttaja, mitä vaikuttajamarkkinointi on ja milloin se kannattaa. Tällä kertaa paneudutaan siihen, kuinka löytää sopiva vaikuttaja ja mitä seikkoja tässä markkinoinnin osa-alueessa erityisesti on otettava huomioon. Kuinka kartoittaa sopivia vaikuttajia Vaikuttajaa valitessa yrityksen on hyvä ottaa huomioon seuraavia asioita: – Vaikuttajan oma brändi ja...
Read More
1 2 3