Vaikuttajamarkkinointi – trendikästä ja toimivaa

Kasvava trendi, johon törmäät nykyään yhä useammin sosiaalisen median eri kanavilla: vaikuttajamarkkinointi. Mitä se käytännössä on ja kuinka se toimii? Kuka on vaikuttaja? Vaikuttaja eli “influencer” on sosiaalisessa mediassa aktiivinen henkilö, jolla on kattava seuraajakunta omilla sosiaalisen median kanavillaan, esimerkiksi blogissa, Instagramissa tai YouTubessa. Suuren ja kasvavan määrän lisäksi seuraajakunta on aktiivinen sekä sitoutunut. Vaikuttaja...
Read More

Vloggaaminen tutuksi

Tässä postauksessa jaan muutamia ajatuksia videoblogin tekemisestä eli tuttavallisemmin vloggaamisesta.   Mitä vloggaaminen on? Kiteytettynä vloggaaminen on bloggaamista, joka on muuttanut muotoaan tekstistä videoiksi idean pysyessä samana. Vlogata voi mistä aiheesta tahansa. Olen itse seurannut useita vlogeja sekä tehnyt videoita omaan blogiini jo hetken aikaa ja myönnän hurahtaneeni täysin blogeihin videomuodossa. Aloittaminen Kuinka vloggaamisen sitten...
Read More

Nettikahden markkinointi vahvistuu uudella osaajalla! – Tervetuloa Anniina

Täällä kirjoittaa Anniina, Nettikaks – tiimin uusin vahvistus. Kerronpa teille nyt vähän itsestäni. Olen pian 22-vuotias nuori nainen, syntynyt ja kasvanut Pohjois-Suomessa ja päätynyt sieltä lopulta pääkaupunkiseudulle. Hankittuani itselleni merkonomin ammatin olen ehtinyt pienen ikäni aikana tehdä valtavan monipuolisesti asiakaspalvelutyötä työskenneltyäni ensin tapahtumatuotannon tehtävissä sekä sen jälkeen kaupan alalla asiakaspalvelun, myynnin ja some – markkinoinnin...
Read More

Nettikaks vauhdittamassa Myyntivauhdittajien sijoitusta hakukoneissa

Myyntivauhdittajat Oy on Oululainen tasokkaiden B2B-buukkauspalveluihin erikoistunut asiakashankinnan ammattilaisorganisaatio. Myyntivauhdittajat tuottavat myyjille tasokkaita myyntikohtaamisia maamme yritysten ylimmän johdon kanssa. Kilpailu on buukkaus toimialalla kovaa ja niinpä luonnollisissa hakutuloksissa näkyminen on myös Myyntivauhdittajille hyvin tärkeä asia. Niinpä Nettikaks astui kuvioon mukaan vauhdittamaan Myyntivauhdittajien sijoitusta hakukoneissa. Lähtötilanteen kartoituksessa ilmeni, että toimialalla oli kaksi vahvasti haettua avainsanaa joista...
Read More

Blogi: 6 vinkkiä sähköpostimarkkinoinnin aloittamiseen

Tee suunnitelma Sähköpostimarkkinointia on hyvä suunnitella ennakkoon ja määrittää sille tavoitteet. On se sitten asiakkuuksien hoitaminen tai uusasiakashankinta, niin tavoitteellisuus luo pohjaa ja suunnan toiminnalle.   Luo esimerkiksi markkinoinnin vuosikello. Näin edesautat työmäärän hahmottamista vuoden aikana ja otat huomioon oman liiketoimintasi kausivaihtelut. Lisäksi vuosikelloon on hyvä merkitä yritykselle tärkeät tapahtumat ja niihin mahdollisesti liittyvä markkinointi...
Read More
Nettikaks - Kasvu Open

Nettikaks sparraa Oulussa kasvuyrityksiä digimarkkinoinnissa

Suomen suurin kasvuyrittäjyysohjelma Kasvu Open järjesti Oulussa Kiitoratapäivän viime viikolla. Nettikaks oli mukana Kiitoratapäivässä sparraamassa kasvuyrityksiä digimarkkinoinnin ja verkkonäkyvyyden asiantuntijana ja haastamassa yritysten kasvutavoitteita digitaalisella pelikentällä. Myllärinä meiltä Nettikahdelta tapahtumassa toimi digiasiantuntijamme Mikko Saavinen. Oulun Kiitoratapäivään osallistui 20 kasvua hakevaa yritystä eri toimialoilta. ”Tapahtuma oli upea läpileikkaus sadasta Kasvu Open -finalistista. Oulussa kasvuyrityksistä mukana oli...
Read More

Kuinka luot onnistuneen Facebook-mainoskampanjan?

Facebook on yksi sosiaalisen median suosituimpia kanavia. 2.01 miljardia käyttäjää maailmanlaajuisesti, joista 1.15 miljardia mobiilikäyttäjiä, luovat oivan yleisön mainoksille. Kuinka onnistunut Facebook-mainoskampanja luodaan on kuitenkin toinen juttu, sillä tiedät varmasti itsekin kokemuksesta, etteivät kaikki mainokset ole samanarvoisia. Tämä artikkeli saattelee sinut onnistuneiden Facebook-mainosten jäljille. Tiedä kohderyhmäsi Kuten missä tahansa muussa internetmarkkinoinnissa, myös Facebook-mainonnassa on tärkeää...
Read More
Onnistunut Adwords kampanja

Näin luot onnistuneen Google Adwords -kampanjan

Googlen AdWords -ohjelmalla luotu mainontakampanja voi olla erittäin tehokas menetelmä tavoittaa tuotteitasi etsivät asiakkaat. Sanomattakin selvää on se, että mitä tehokkaampi kampanja on kyseessä, sitä enemmän kiinnität asiakkaiden huomion. Tässä perusteellinen ohjeistus, kuinka luot onnistuneen AdWords-kampanjan.  Tiedä tavoitteesi  Kuten lähes missä tahansa markkinointisuunnitelmassa, myös SEM-suunnitelmassa eli search engine marketing -suunnitelmassa tärkeintä on tietää tavoitteet. Mitä...
Read More
Näillä 6 asialla parannat sivustosi käyttökokemusta

6 askelta verkkosivusi käyttökokemuksen parantamiseen!

Ei riitä, että yritykselläsi on verkkosivu. Kävijöiden houkuttelemiseksi verkkosivun täytyy kaiken lisäksi olla toimiva ja tarjota sivun selaajille hyvä käyttökokemus (user experience tai UX). Onneksi hyvän käyttökokemuksen luomiseksi ei kummempia taikatemppuja vaadita, ja jo pienellä hienosäädöllä pääsee pitkälle. Minimoi sivuston latausaika Lähes puolet potentiaalisista asiakkaista sulkee sivun ja etsii toisen, jos sivustosi latausaika on yli...
Read More

Koodiluola ja Nettikaks yhteistyöhön

Nettikaks tukee Koodiluola.eu:n kasvua tarjoamalla Koodiluolan yhteisön käyttöön TeamSpeak palvelimet. ”Pyrimme aktiivisesti toiminnallamme tukemaan kasvavia Suomalaisia yhteisöjä sekä yrityksiä. Vuonna 2016 perustettu Koodiluola.eu on hyvä esimerkki Suomalaisesta yrittämisestä, sekä aktiivisten nuorten yhteisöllisestä toiminnasta. Halusimme mahdollistaa nuorille nopeamman kasvun tarjoamalla heidän käyttöönsä nopeat TeamSpeak palvelimet.” – Harri Uutinen, Myyntijohtaja, Nettikaks Finland Oy.   Koodiluola.eu on tällä...
Read More

Nettikaks mukaan urheilijayhteistyöhön

Tänä vuonna olemme aloittaneet yhteistyön valikoitujen urheilijoiden kanssa. Suomessa urheilija yhteistyö on jämähtänyt viime vuosikymmenien aikana pahasti paikoilleen, vaikka mahdollisuudet urheilijan ja häntä sponsoroivan yrityksen välillä ovat valtavat kummallekin osapuolelle. Yleisesti sponsorointi mielletään erilaisiin yritysten logoihin, jotka urheilija kiinnittää asuunsa rahallista korvausta vastaan yritykseltä. Me Nettikahdella halusimme kuitenkin viedä ajatuksen astetta pidemmälle syystä, joka ulottuu...
Read More

Heikki Korpela kohti olympialaisia Nettikahden tuella

Nettikaks on aloittanut tänä vuonna valikoitujen urheilijoiden kanssa yhteistyön. Yksi näistä urheilijoista on 26-vuotias Heikki Korpela. Korpela on kansallisen tason kärkihiihtäjä, jonka Nettikahden myyntijohtaja (CSO) Harri Uutinen on tuntenut jo vuosikymmeniä. Korpela on niittänyt vuosien varrella mainetta ja kunniaa Suomessa jo 2 mitalin verran Talviuniversiadeista ja usean Top 10 -sijoituksen verran SM-kisoissa, ja sittemmin myös...
Read More

Nimitysuutisia – Harri Uutinen – CSO

Nettikahden tiimi vahvistuu tammikuussa 2017 kun Harri Uutinen aloittaa myyntijohtajana (CSO). Harri tuo Nettikahdelle vankkaa osaamista B2B sekä B2C myynnistä. ”Olen innoissani Nettikahden tarjoamasta uudesta haasteesta. Nettikaks on nopeasti kansainvälistyvä yritys, joka tarjoaa minulle alustan kasvaa ja kehittyä!” – Harri Uutinen, CSO, Nettikaks  Onnea Harrille uusiin haasteisiin!
Read More