SEM eli hakusanamainonta – mitä se on?

Hakusanamainonta, lyhyesti SEM. Siinä, missä hakukoneoptimointi on sivuston ja sen sisällön sekä teknisen puolen viilaamista ja optimoimista hakukoneystävälliseksi ja tätä kautta hakutuloksissa “hyville sijoituksille” tähtäämistä, hakusanamainonta on nimensä mukaan maksullista mainontaa, joka tapahtuu hakukoneissa. Se on mainontaa, joka näkyy haluamallesi yleisölle heidän hakiessaan tietoa sinun palveluihisi tai tuotteisiisi liittyen. Käydään läpi muutama hakusanamainonnan tärkeimmistä pointeista:...
Read More

SEO eli hakukoneoptimointi – mitä se oikeasti on ?

Hakukonemarkkinointi ja hakukoneoptimointi ovat kaksi eri asiaa, jotka usein erehdyksessä mielletään samaksi. Seuraavissa postauksissa tulemmekin perehtymään ensin molempiin näistä kahdesta erikseen, jonka jälkeen puhutaan niistä vielä yhdessä. Aloitetaan aiheeseen perehtyminen keskittymällä tässä postauksessa täysin ainoastaan hakukoneoptimointiin. Tässä postauksessa käytän hakukone-esimerkkinä Googlea. Kun haluat tietää lisää tuotteesta tai palvelusta, mitä teet ? Lähes 90% ihmisistä googlettaa...
Read More

Miksi Facebook- mainonta vaatii seurantapikselin

Aloitettaessa Facebook -mainontaa, tulee oleellisena osana mukana myös seurantapikselin asennus. Tämä on asia, joka usein Facebook- mainontaan vain pintapuolisesti tutustuneilla yrityksillä jää huomioimatta. Seurantapikselin asentaminen on kuitenkin äärimmäisen tärkeää ja hyödyllistä. Voitaisiin jopa sanoa, että ilman pikseliä kampanjan ajaminen on turhaa. Mikä se sitten on ja mihin sitä tarvitaan, selkokielellä selitettynä? Pikseli asennetaan sitä varten,...
Read More

Miksi sinunkin pitäisi löytyä LinkedInistä

LinkedIn -bisnesmaailman puskaradio ja paljon muuta. Kanava, jossa eri alojen ammattilaiset kasvattavat henkilöbrändejään, verkostoituvat, etsivät uusia työmahdollisuuksia sekä työntekijöitä, keskustelevat liike-elämästä, jakavat sisältöä, markkinoivat .. lista on pitkä. Ellei edellämainittu lista vielä tässä vaiheessa vakuuttanut, käydään hieman tarkemmin läpi miksi LinkedIn on jokaisen alansa ammattilaisen niin sanottu “place to be”. Alla muutama syy, minkä vuoksi...
Read More

Kaikkia yrityksiä koskeva GDPR – siirtymäaika päättyy. Olethan valmis ?

Tammikuussa julkaisimme Pasin kirjoittaman blogitekstin, johon pääset tästä : GDPR eli EU:n tietosuoja-asetus koskee jokaista yritystä. Siirtymäaika umpeutuu Pasi kirjoitti aiheesta, joka on erittäin ajankohtainen juuri nyt. Kun EU:n tietosuoja-asetusta uudistettiin vuonna 2016 , yrityksille annettiin kaksi vuotta aikaa sopeuttaa toimintansa vastaamaan uuden asetuksen vaatimuksia . 25.5.2018 eli käsillä olevan viikon perjantaina tuo ”sopeutumisaika” on tullut...
Read More

Sosiaalinen media – pelkkä pakollinen paha ?

Nyt, kun olen jo muutaman postauksen ehtinyt kirjoittaa sosiaalisesta mediasta ja sen ihmeellisestä maailmasta, palataankin ihan alkuun ja mietitään, että miksi siitä on syytä kirjoittaa. Miksi sosiaalisen median markkinointi on niin tärkeää ja mitä siitä oikeasti hyötyy? Pakollinen paha? Edeltävä kysymys ja vastaukset siihen tulee usein käytyä läpi myös yrittäjien kanssa, jotka aloittelevat sosiaalisen median...
Read More

Joko sinä hallitset social sellingin ?

Yleinen ostokäyttäytyminen on muuttunut ja muuttuu. Suurimpana muutoksena on kuitenkin tullut se, että ostopäätökset tapahtuvat yhä suuremmalta osin verkossa ja myös apu niiden tekemiseen löytyy sieltä -eli tietoa ostopäätöksen tueksi ja sen tekemiseen etsitään aktiivisesti verkosta enemmän kuin koskaan. Tästä päästäänkin suoraan asiaan -nimittäin siihen, että sinun täytyy olla paikalla siinä vaiheessa, kun potentiaalinen asiakkaasi...
Read More

Somejulkaisut ja automatisointi

Ja taas puhutaan sosiaalisesta mediasta. Tällä kertaa siitä, miten pysyä kartalla omasta sisällöstäsi ja sen toimivuudesta. Vaikka postaukset olisivat hyvin toteutettuja, visuaalisesti toimivia ja mielenkiintoisia, on huomioitava vielä muutakin. Yksi tärkeimmistä asioista on postausten oikea ajoittaminen. Haluathan vaivannäkösi tuottavan tulosta ja tavoittavan kohdeyleisösi oikeassa paikassa oikeaan aikaan? Päivitykset on suunniteltava ja toteutettava huolellisesti ja se...
Read More

Miksi sinun ei kuulu olla oman somesi tähti

On sanomattakin selvää, kuinka tärkeä sosiaalinen media on yrityksille tänä päivänä. Selvää on myös, että se kehittyy ja muuttuu jatkuvasti ja meidän täytyy pysyä mukana. Jotta pysyt niin sanotusti kartalla, tuot itsesi esille oikein sekä osaat hyödyntää eri sosiaalisen median kanavia markkinoinnissasi, sinun täytyy olla ajan hermolla ja muuttua mukana. Tämä tuottaa usein haasteita, sillä...
Read More

Drip-kampanja: Uusi asiakas

Uusi asiakas on syytä ottaa hyvin vastaan aina. Markkinoinnin automaatiolla voidaan toteuttaa niin sanottu “onboarding”, suomeksi voidaan käyttää termiä uuden asiakkaan “kyytiin ottaminen”. Seuraavana näet esimerkkejä viestityypeistä, joita voidaan tällaisessa drip-kampanjassa käyttää.   Toivota tervetulleeksi Kun asiakas tilaa verkkokaupasta, ostaa palvelun tai tuotteen suoraan myyjältä tai solmii kaupat vaikka messuilla, hänet kannattaa toivottaa tervetulleeksi myös uutiskirjeellä....
Read More

Drip-kampanja: Liidien hoivaaminen

Viime kerralla puhuimme yleisellä tasolla drip-kampanjoista. Jos kirjoitus on jäänyt lukematta, suosittelemme lukemaan sen ennen tähän postaukseen keskittymistä. Edelliseen postaukseen pääset tästä. Syvennytään nyt siis yhteen drip-kampanjoiden muotoon, liidien hoivaamiseen.   Liidi on potentialinen asiakas, prospekti, joka on jollain tasolla kiinnostunut yrityksenne palveluista, mutta ei ole toistaiseksi päätynyt ostamaan mitään. Prospekti ei aina edes tiedä...
Read More

Drip-kampanja: Mikä se on?

Drip-kampanja: Mikä se on?   Olemme kertoneet viime aikoina blogissamme paljon perustietoa uutiskirjeiden lähettämisestä, joten nyt on aika ryhtyä syventämään sitä, mihin kaikkeen uutiskirjettä voidaan käyttää. Nyt polkaistaan käyntiin Nettikahden artikkelisarja drip-kampanjoista.   Drip-kampanja, tai drip-markkinointi, on yksinkertaisesti automatisoitu sähköpostikampanja. Se on siis nippu aikataulutettuja uutiskirjeitä, jotka lähtevät tiettyyn aikaan tai tietyn toiminnon (trigger) seurauksena....
Read More

Markkinoinnin automaatio – Mistä on kyse?

Markkinoinnin automaatioista on kohistu meillä Suomessakin kohta 10 vuotta. Silti asia on edelleen monille vieras ja aiheuttaa päänvaivaa. Suurin kysymys lienee, miksi markkinointia kannattaa automatisoida. Ensinnäkin automatisointi säästää markkinointihenkilön aikaa. Toisekseen sen avulla asiakaskokemusta ja -palvelua voidaan kehittää ajallisesti toimivaksi, tehokkaammaksi ja henkilökohtaisemmaksi.   Kyse on tiivistetysti viesteistä, jotka on lähetetty oikeaan aikaan. Automaatioiden avulla...
Read More

Näin kasvatat uutiskirjeen tilaajamäärää

Tällä kertaa paneudumme uutiskirje- juttusarjassamme siihen, miten voit kasvattaa uutiskirjeesi tilaajamäärää ilman, että ostat listoja kolmannelta osapuolelta. Vastuullisesti toimivat sähköpostimarkkinoinnin palveluntarjoajat eivät nykyään hyväksy ostettuja listoja, koska eivät halua palvelimiensa joutuvan niinkutsutuille mustille listoille (black list). Aloitetaan:   1.Kerro uutiskirjeestä asiakaskohtaamisten yhteydessä Jokainen kohtaaminen asiakasrajapinnassa on samalla mahdollisuus mainostaa uutiskirjettä. Yksinkertainen kysymys “Saanko lisätä sinut...
Read More

Yleisimmät virheet some-markkinoinnissa

Sosiaalinen media on äärettömiä mahdollisuuksia pursuileva leikkikenttä markkinoinnin ammattilaisille. Se on täydellinen paikka tuottaa erilaista, uniikkia sisältöä, markkinoida, luoda ja muuttaa brändimielikuvia tai esimerkiksi kasvattaa tunnettuutta. Missä mennään vikaan? Some- markkinointi ei kuitenkaan ole niin helppoa, kuin sen vielä usein kuvitellaan olevan. Juuri tässä mennään ensimmäisenä vikaan, sillä ajatellaan sen toimivan kuin itsestään.Kun joku asia...
Read More
1 2 3